Castalla celebrarà les festes de Moros i Cristians de l’1 al 4 de setembre de 2026



Moros i Cristians Castalla 2026

Castalla ja té data per a la seua setmana gran. De l’1 al 4 de setembre de 2026, la capital de la Foia celebrarà les seues festes de Moros i Cristians en honor a la Mare de Déu de la Soledat, quatre dies en què el municipi es transforma de dalt a baix: entrades de bandes i comparses, arcabusseria, actes en honor a la patrona i eixa mescla tan castalluda de pólvora, música festera i carrers plens des del matí fins a la matinada, sempre amb la silueta del castell vigilant-ho tot des de dalt.

La curiositat d’enguany arriba abans que la primera guspira: les festes ja tenen imatge oficial. El cartell ‘C’Anxufa-li’, obra de Juan Aracil López, ha guanyat el concurs del cartell anunciador amb un collage que és tot un homenatge visual al setembre castallut: el castell de Castalla coronant el poble, un fester moro i un cristià cara a cara, la imatge de la Soledat, les esglésies del nucli antic i la banda de música que ho fa sonar tot. El jurat també ha reconegut amb el premi local l’obra ‘El Carrer Major’, de Verónica Martí Durá.

Amb la imatge ja triada, la maquinària festera es posa oficialment en marxa. Queden setmanes perquè el programa d’actes es desvele al complet, però el compte arrere ja ha començat: de l’1 al 4 de setembre, a Castalla, mana la festa.

Autor

FER UN COMENTARI

Fes el comentari!
Introdueix el teu nom

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.