Suu encisa amb ‘Jo vinc d’un silenci’ de Raimon

La cantant barcelonina ens delecta amb un xiuxiueig revolucionari que enamora.

Sota el lema «Trenquem el silenci, parlem català», SUU ens xiuxiueja les estrofes escrites per Raimon l’any 1977, i esdevenen un crit revolucionari front a tots els atacs constants a la nostra llengua. Una campanya de l’operadora de telefonia Parlem Telecom per promoure el català amb una de les cançons més populars del cantant de Xàtiva.

Susana Ventura, coneguda pel seu nom artístic SUU, fou l’artista revelació de la revista Enderrock l’any 2018, després d’aconseguir popularitat mitjançant les xarxes socials i del seu primer disc «Natural».

«Jo vinc d’un silenci» forma part de l’imaginari col·lectiu del nostre país, així com d’altres com «L’Estaca»,l’ «Homenatge a Teresa» o «Al Vent», també de Raimon. Aquestes cançons continuen d’actualitat per la creixent amenaça cap al nostre idioma.

Smoking Souls ens porten ‘La Cura’

0

El grup de Pego estrena un avançament del seu pròxim disc.

«La Cura» és el nou senzill d’Smoking Souls. Un preludi del seu futur disc del mateix nom, que veurà la llum el dia 18 de febrer de 2022.

El disc ja es pot reservar al lloc web oficial d’Smoking Souls. «La Cura» serà la continuació de «Translúcid» de l’any 2019, un disc on el grup ha consolidat el seu so característic i que ens deixà himnes com «Volves de Neu» o «La Trinxera».

Smoking Souls – La Cura – Lletra

La cura és un vers d’Estellés,
un bes de flor de taronger.
La geografia de la pell que ens tempta,
des del Montgó fins al Penyagolosa
compartirem camins.

Hem nascut al mar Mediterrani,
guardarem la sal, curem-nos els mals.
M’has ensenyat tant,
que no vull abandonar-te.
Hem sobreviscut a tants impactes!

Pobles menuts de gent gegant,
amants i torres de serrans.
Festes paganes, rituals, rondalles.
Un correfoc on dos germans es troben
després de tant de temps.

Hem nascut al mar Mediterrani…

Auxili dinamiten de nou la plaça amb ‘Diga-li!’

0

Els «xiquets de la Vall» tornen amb un reggae carregat de bons desitjos per a totes.

El públic tenia set d’Auxili i el grup ha respost amb una cançó-himne amb tots els ingredients per a cantar-la ben fort als directes. «Diga-li» és un reggae molt necessari per a tornar a «enramar les places», encendre les brases i cremar les nostres pors.

Aquest nou senzill és el preludi d’un pròxim disc-EP que veurà la llum els pròxims mesos, com s’ha pogut endevinar al directe que el grup ha fet a la plataforma Twitch, tot i que encara no s’ha confirmat res oficialment.

El videoclip de «Diga-li» ha estat realitzat per Omar Hachemi i editat per Marc Mayor.

LLETRA AUXILI , DIGA-LI

Venim de nou
Clar que no teníem prou
Tota la set per calmar
i una fam de por

Mala herba mai mor
Creix silent i trau la flor
per molt que la tallen
rebrota dins del cor

Venim per ser
far en la deriva,
sal a la ferida
via escapatòria
en este cau sense eixida
Diga-li, diga-li qui arriba,
S.O.S salut i rebel.lia!

Que rode la bola
Que vinga la llum
Que torne la dansa
d’espelmes als ulls

Teníem set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga
Set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga

Auxili, diga-li

La sola plan el pas pesat,
Haca i tartana, l’alforja plena
de forats, però el cor mana,
i ara demana una altra bala,
altra tornada, una veu esperançada
Més tralla, més vara,
mera ara a vore qui ho para!

Que rode la bola
Que vinga la llum
Que torne la dansa
d’espelmes als ulls

Teníem set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga
Set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga

Ie, ie, ie, ie, ieeeee!

Ara que hem vençut la son,
veniu, vestim la nit.
Així que diga-li, diga-li que
no s’obliden de les traques,
enrabieu les masses,
enrameu les places,
enceneu les brases,
emblanquineu totes les cases,
cordeu-vos les sabates i
enrosqueu a foc la base

Teníem set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga
Set, fam, la llengua en flama
Ganes de sentir-vos dinamitar
de nou la plaça!
Set, fam, la llengua en flama
La veu ben esmolada
El dit sempre en la llaga

Ie, ie, ie, ie, ieeeee!

Verdcel i Neus Ferri canten Cyndi Lauper

0

«Un i altre cop» és una adaptació al català de «Time After Time».

Verdcel ens sorprèn amb una càlida i tendra versió de l’artista estatunidenca Cyndi Lauper. «Un i altre cop» és una versió en català, amb la fantàstica Veu de Neus Ferri, que formarà part del pròxim llibre-disc «Verdsions».

«Verdsions» és la novena obra de Verdcel, amb éxits del pop i la cançó d’autor, però també és una novel·la fragmentada amb il·lustracions i fotografies a càrrec de Daniel Olmo i Juan Miguel Morales. Un disc amb cançons adaptades al català d’artistes internacionals, com aquesta cover de Cyndi Lauper. Encara queden uns dies per col·laborar en el projecte de micromecenatge. Participa!

Participa al Verkami de Verdcel

0

El grup alcoià enceta un projecte de micromecenatge per a «Verdsions».

Verdcel, amb Alfons Olmo al capdavant, et convida a participar al verkami de «Verdsions». Un nou treball en format llibre-CD amb covers en català de grans cançons internacionals de pop i cançó d’autor, passats pel sedàs de Verdcel. Un disc elaborat com «una mena de mapa d’emocions«, en paraules d’Olmo.

El disc vindrà acompanyat d’una novel·la fragmentada. Un llibre de relats escrits per Alfons Olmo, amb il·lustracions de Daniel Olmo i fotografies de Juan Miguel Morales. Un trencadís narratiu que dibuixa un gran mosaic a tall de Banda Sonora Vital en format de Llibre-CD.

Al projecte de micromecenatge podeu participar amb diferents «recompenses» exclusives. Des de l’adquisició digital del disc, passant per l’edició en llibre-CD, lletres manuscrites, làmines, la discografia sencera del grup o concerts privats i per a associacions. L’edició en llibre-CD de «Verdsions» a Verkami serà única, amb 19 cançons, 5 temes més que en qualsevol altra publicació del disc. Un valor afegit més per participar en aquest projecte de micromecenatge.

Baketà canta «Nova Estació» amb Mireia Vives

0

El grup d’Albaida ens delecta amb «Nova estació«, una reversió en valencià d’un tema inclòs a «Ecos de otro Carnaval«, un disc per celebrar els quinze anys de la banda, i que va sorgir durant la inactivitat de la pandèmia. El videoclip ha estat realitzat per Pomelo Televisió.

«Ecos de otro Carnaval» és el primer disc de la banda, llançat el passat mes d’agost gràcies a una campanya de micromecenatge. Compta amb col·laboracions com les de Mireia Vives, Pau Barberà o Eduardo Solis de Banda Cafundó. El nom és un homenatge a tots els carnestoltes que no s’han pogut realitzar d’ençà de la Covid-19.

Lletra «Nova Estació» de Baketà

Vaig buscant una senyal
una que m’aprope a l’ànima
em falten paraules
però tinc ganes de caminar
xiulant esta melodia
com una oroneta volant ben alt
arribant a cada racó
amb el meu cant fugaç

Torne a buscar un senyal
la música té ganes de moure’s
ens connecta les vides
d’una nova generació

Les voltes d’un cicle més
i tots els fruits cauran fent un muntó
les llavors s’escamparan
el vent les mourà
mira-les ballar

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

Les voltes d’un cicle més
i tots els fruits cauran fent un muntó
les llavors s’escamparan
el vent les mourà
mira-les ballar

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

I altre cop, sentiràs que el sòl ens fa moure el cos
serà que la música que sona no deixa cintura ni els peus tocant terra

Sentiràs el ritme movent els teus peus

Serà que la música no deixa cintura ni els peus tocant terra

El Diluvi estrena ‘Paraules Silenciades’

El grup de mestissatge mediterrani torna a sorprendre amb ‘Paraules Silenciades’, un tast del seu pròxim disc.

El Diluvi ens delecten amb «noves cançonetes» i no se’n van de vacances enlloc. El grup de l’Alcoià ha presentat hui «Paraules Silenciades», un avançament del seu nou disc que veurà la llum durant el mes de gener de 2022. Un nou àlbum on han buscat sonoritats més electròniques, però sense deixar de banda el so característic de la banda.

«Paraules Silenciades» és l’inici de la metamorfosi. Una cançó que tracta d’acceptar-se un mateix i brillar en la foscor. Musicalment, conté tots els ingredients que han fet gran El Diluvi: una barreja de mestissatge en clau mediterrània amb elements pop i folk que conviden a ballar.

El videoclip de Paraules Silenciades ha estat realitzat per Futuro Studio, i la música composada per El Diluvi, amb la producció impecable de David Rosell.

Paraules Silenciades – El Diluvi – Lletra

Els teus ulls amb totes les mirades,
van cridant paraules silenciades.
Emocions que ens poden fer reviure,
per aprendre què vol dir ser lliure.

Canta amb mi i escolta,
el ritme fet revolta i encetem un ball.
Que espante tots els monstres.
Són teus, són meus, són nostres, són com un mirall.

El vent ix de la meua boca,
tot ho trastoca i trencarà el parany
Hissem les veles i fem via.
Serà aquell dia, aquell que dure anys.

Els teus ulls amb totes les mirades,
van cridant paraules silenciades.
Emocions que ens poden fer reviure,
per aprendre què vol dir ser lliure.

A dins teu hi ha una dona viva,
La seua veu ressona, ella crida.
Escolta’t, mira’t i somia,
ets el reflex d’aquesta melodia.

Han canviat entre elles
escombres i varetes, venen cap a mi.
Les fades i bruixes s’estimen
on les ombres s’afinen, els dic que sí.

Els teus ulls amb totes les mirades,
van cridant paraules silenciades.
Emocions que ens poden fer reviure,
per aprendre que vol dir ser lliure.

Ja pots inscriure’t al taller de gestió emocional ‘Estimar-te’

0

«Estimar-te» és un taller gratuït d’autoconeixement i gestió emocional que es realitzarà a Agres, Alcoi, Cocentaina i Banyeres de Mariola.

Estimar-te és un taller adreçat a joves d’entre 12 i 17 anys, que té com a objectiu proporcionar, mitjançant dinàmiques grupals, ferramentes per a la gestió emocional i l’autoconeixement que fomenten l’autoestima.

L’activitat, de 90 minuts de durada, es desenvoluparà en diferents fases per tal de proporcionar un ambient còmode i de confiança i consistirà en cinc dinàmiques grupals vinculades a l’art i la creativitat, amb les quals es treballarà la resolució i gestió de conflictes del dia a dia.

L’adolescència és un període de canvis que emocionalment suposa un gran repte. Per açò, des de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat es planteja aquest taller, que treballarà l’autoconeixement de forma dinàmica, partint de les preocupacions de les persones participants. Al llarg de l’activitat es treballarà la reflexió sobre els punts forts i dèbils propis, així com la comprensió i gestió dels sentiments per al creixement personal saludable, fomentant l’autoestima i reforçant les capacitats per a enfrontar-se a possibles moments de vulnerabilitat.

El primer d’aquests tallers serà el pròxim divendres 12 de novembre a Agres, seguit d’Alcoi el dimecres 17, Cocentaina el divendres 19 i Banyeres de Mariola el divendres 26, sempre en horari de vesprada. L’activitat és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament al formulari en línia o al departament de joventut de cadascun dels municipis.

A més d’aquest taller, la Mancomunitat, amb la col·laboració de l’IVAJ, ha organitzat el taller La bici i tu, sobre voluntariat i mecànica bàsica de bicicletes, que tindrà lloc al CCJ d’Alcoi el pròxim dijous 25 de novembre i que ja s’ha celebrat a Agres, Cocentaina, Banyeres de Mariola, Muro i Alfafara al llarg del mes d’octubre.

Aquestes activitats s’emmarquen en el projecte del Departament de Joventut de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat, que treballa per a proporcionar a joves de tots els municipis, però especialment els de menor població, informació, activitats formatives i alternatives d’oci.

Participa al Verkami del joc de cartes ‘Sangonera’

0

El projecte ha superat el primer objectiu en menys de 24 hores i ja és una realitat.

«Sangonera» és un joc de cartes creat per Joan Marc Clofent (dissenyador gràfic, creador de jocs de taula i de la botiga Dues Tasses ), amb il·lustracions de Fernando Sala Soler, i que es jugarà a partir de març de 2022.

El joc consisteix en «obrir un bar» i omplir-lo de clients abans que ningú. Recull les expressions més nostres i la gastronomia valenciana dels nostres pobles, amb personatges ben singulars com «la xica de la banda» o l’atrapat de la ruta. La diversió està ben assegurada.

Hi ha diverses recompenses per als participants del Verkami. A banda del mateix joc de cartes, podem trobar d’altres ben interessants com clauers, tasses, tauletes de xocolate, bosses de tela, i recompenses pensades per a botigues i distribuïdors que vulguen ser un punt de venda oficial del joc. I per descomptat, l’agraïment a totes les participants!

Al següent enllaç podeu participar a la campanya de micro-mecenatge de Sangonera, el joc de cartes més valencià de la contornà.

Participa al Verkami del joc de cartes 'Sangonera'

Ina Martí canta a Maria Ibars

0

El segon disc d’Ina Martí reivindica l’escriptora i mestra valenciana amb 11 noves cançons basades en les seues poesies.

Ina Martí trau nou disc i ho fa envoltada de grans músics i col·laboracions de luxe com la de Jonatan Penalba a «Barqueta Menuda» o Paco Muñóz en «Tendror». Un disc en clau mediterrània en tots els sentits, tant per les lletres com per l’acompanyament musical, que ens farà navegar a ritme de bolero i música popular.

«Ina Martí canta a Maria Ibars» són 11 paisatges musicals que recreen els racons valencians més bells, descrits i escrits per la ploma de la poetessa valenciana. «Poemes de Penyamar», el llibre que ha inspirat el nou disc d’Ina Martí, és un cant a la terra, i concretament als paratges marítims de Dénia, lloc on Ibars passà la seua infància i adolescència. Una delícia musical composta per Enric Murillo i interpretada per Cristóbal Rentero, Néstor Mont, Cesar i Jose Ángel Murillo o Cara Dols al violoncel, amb la lluminosa veu d’Ina Martí. Un disc tribut que reivindica la figura de Maria Ibars, escriptora menystinguda per la seua condició de dona i valenciana, i que ara desperta en un deliciós disc que exalta la seua obra.

El llibret que acompanya el disc també té sorpresa, ja que la introducció ha estat escrita per Sergi Gómez i Soler, autor del blog Animafesta, i un enamorat de la cultura popular valenciana. També podeu veure el vídeoclip «Bolero de la Mar», estrenat fa un any durant la gravació del disc i rodat a Dénia.

L’àlbum es pot aconseguir, de moment, en format físic la llibreria Públics de Dénia, en Dicos Oldies i Discos Amsterdam de València, a la llibreria Trenta-cinc Formiguetes d’Alzira, llibreria La Costera de Xàtiva o en la llibreria Erasmus d’Algemesí. També posant-se en contacte amb Ina Martí a les seues xarxes socials.

Castalla i l’Alqueria d’Asnar ballen amb La Fúmiga

Videoresum dels concerts de La Fúmiga al seu pas per Castalla i l’Alqueria d’Asnar (Diània) amb «L’estiu que mai s’acaba».

El grup ens delectarà amb un nou disc el pròxim 4 de novembre amb 10 noves cançons, entre elles «Ja No Fa Mal», on col·labora Samantha i «Comèdia dramàtica». Ambdues han format part de la banda sonora d’aquest estiu, on hem passat de veure els concerts asseguts (Castalla) a poder ballar sense complexos (L’Alqueria d’Asnar). Havia de passar!

Samantha i Nino Bravo canten al País Valencià amb ‘Mi Tierra’

0

La televisió valenciana À Punt sorprèn amb la publicació d’una versió de «Mi Tierra» de Nino Bravo.

El cantant d’Aielo de Malferit i la beniarresina Samantha Gilabert ens delecten amb una espectacular versió de «Mi Tierra», cantada en castellà i en valencià, per celebrar la Diada del 9 d’Octubre de 2021.

Luis Manuel Ferri Llopis, conegut com Nino Bravo, fou un cantant valencià de balada romàntica que aconseguí un gran èxit durant la dècada dels anys 70 amb cançons com «Te quiero, te quiero», «Un beso y una flor» o «Noelia» entre moltes altres. Una carrera meteòrica que va acabar de forma inesperada amb un accident de cotxe que ens deixà sense la seua veu per sempre més. Malgrat tot, cançons póstumes com «América, América» continuaren engrandint la seua llegenda i els seus admiradors es conten per milions.

Podeu visitar el museu de Nino Bravo a la seua localitat natal, Aielo de Malferit, a la comarca diànica de La Vall d’Albaida.

MI TIERRA- NINO BRAVO I SAMANTHA – LLETRA

Mi tierra
Tiene palmeras
Como la tierra caliente
Mi tierra

La terra d’on vinc
sal i muntanyes
i jardins de foc als núvols
La terra

Mi tierra tiene su sol,
el mismo sol que tu tierra
Té una veu que és la de tots
i sempre renaix de la cendra

Mi tierra, la terra
Mi tierra, la terra

Dime de qué tierra vengo
Dímelo tú, buen amigo
Tierra de la que no tengo
Más que el polvo del camino

La terra d’on vinc,
Vent de la mar
i perfum de tarongina
La terra

La meua terra té una flor
Per a qualsevol que la regue
La flor de la llibertat
Que creix al mig del seu ventre

Mi tierra tiene su sol,
el mismo sol que tu tierra
Té una veu que és la de tots
i sempre renaix de la cendra

Mi tierra, la terra
Mi tierra, la terra

Dime de qué tierra vengo
Dímelo tú, buen amigo
Tierra de la que no tengo
Más que el polvo del camino

Jo tinc la veu d’una terra
Terra d’iguals i distints
Som un sol cor que batega

Vine i canta-la amb mi
Ven y cántala conmigo
Canta-la amb mi