Participa en el Concurs de Fotografia Micològica d’ASOMA

0

Pots enviar les teues fotografies fins al 23 de setembre de 2022.

Ibi et convida a participar en un concurs on els fongs i bolets són els protagonistes, i en el que pot participar tot el món, sense límit d’edat, sexe o nacionalitat.

El Concurs de Fotografia Micològica 2022 serà gratuït i podràs enviar fins a 3 fotografies originals sobre el món dels bolets i fongs silvestres. El primer premi serà de 200 euros, i el guanyador es farà públic el 16 d’octubre de 2022, amb una entrega de premis el 20 de novembre a la Fàbrica Rico d’Ibi. Participa!

El Concurs de Fotografia Micològica ha estat organitzat per L’Associació Micològica Alacantina (ASOMA) amb la col·laboració del Museu de la Biodiversitat d’Ibi, el Jardí Botànic de l’Estació Biològica de Torretes, l’Ajuntament d’Ibi i el Centre Iberoamericà de la Biodiversitat (CIBIO) de la UA.

BASES DEL CONCURS DE FOTOGRAFIA MICOLÒGICA 2022

  1. Es tracta d’un concurs obert, hi poden participar totes les persones que ho desitgen, sense límit d’edat, sexe o nacionalitat.
  2. La inscripció serà gratuïta.
  3. El tema de les fotografies versarà sobre el món de la micologia (bolets silvestres).
  4. Totes les imatges han de ser originals.
  5. Les fotografies presentades en aquest concurs no hauran estat premiades a cap altre concurs, ni publicades a cap document escrit (llibre, revista, etc.).
  6. Les fotografies es presentaran en color o en blanc i negre. La tècnica serà digital. Els treballs es presentaran amb una resolució de 300 ppp i 3508 px al costat major.
  7. Cada autor podrà presentar un màxim de tres fotografies, podent obtenir com a màxim un premi. Els treballs hauran de ser remesos en format JPEG, abans de les 00:00 hores del 23 de setembre de 2022, a la següent adreça de correu electrònic: museo.bio@ibi.es
  8. Al correu electrònic on s’envien els treballs presentats, s’ha d’incloure la informació següent: Nom i cognoms de l’autor. – Adreça i Telèfon. – Títol de la/les obra/es. – Nom de l’espècie (si es coneix).
  9. Els socis han de fer constar la seua condició de tal.
  10. Les imatges guanyadores passaran a ser propietat de l’Organització.
  11. Els participants autoritzen l’Organització a la impressió, així com la difusió a qualsevol mitjà que tinga a veure amb aquest concurs o per a la promoció de futures edicions, fent constar el seu nom.
  12. Hi haurà un Jurat d’admissió i un altre de classificació, designats tots dos per ASOMA, i estaran formats per experts relacionats amb el món de la fotografia i la micologia.
  13. El veredicte del Jurat serà inapel·lable i el fet de participar en aquest concurs suposa l’acceptació d’aquestes bases.
  14. Categories i premis: 1. General (per a socis i no socis): -1° premi: 200 € – 2° premi:100 € 2. Associats (només per a socis): -1° premi: Dues invitacions per al Taller Gastronòmic i detall. – 2n premi: Dues invitacions per al Taller Gastronòmic.
  15. El veredicte del Jurat es farà públic el 16 d’octubre del 2022 a les 12.00h al Museu de la Biodiversitat d’Ibi.
  16. El lliurament de premis s’efectuarà el 20 de novembre del 2022 a la Planta de la Fàbrica Rico d’Ibi.
  17. Les fotografies estaran exposades al Museu de la Biodiversitat d’Ibi des del 14 d’octubre fins al 13 de novembre del 2022.
  18. Cap premi no es declararà desert.

Auxili sembra 8 nous himnes al seu ‘Guaret’

0

El grup d’Ontinyent torna als escenaris després d’un descans de 2 anys.

Auxili presenta el seu particular «Guaret«. Un disc que han deixat reposar durant dos anys, com un autèntic guaret, per a que germinen algunes de les seues millors cançons. Una collita d’himnes que els consolida com un dels grups capdavanters del territori de llengua catalana.

«Guaret» comença com un suau plugim que esdevé tempesta amb l’atronadora i dolça veu de Maria Bertomeu (La Maria). Un cant de batre que posa els pèls de punta, amb un poderós missatge «que el pou s’ompliga de pau, que la terra tinga una treva«. Cant tradicional valencià 2.0 amb l’inconfusible toc d’Auxili.

I després de la temporada de collites, arriba la festa. «Diga-li!» és un himne que omplirà de cants les places dels nostres pobles durant la pròxima gira. Un reggae a mode de bàndol popular per anunciar a crits que les feines del camp han finalitzat i comencen les saturnals. Seguidament, «El Vici» continua la festa amb una metàfora entre les relacions personals i l’herba. Una cançó pausada, d’amor als vicis, amb un punt d’enyorança i tendresa.

Auxili Guaret 2022

Però aquest «Guaret» té poc repòs. «Música i Manta» és un dancehall barrejat amb mambo per deixar clar que Auxili no abandona els seus principis ni el seu compromís amb la llengua i la cultura del nostre país. Una cançó ben ballable que compta amb la col·laboració de les catalanes Tribade, i que serà una autèntica festa en directe.

«Jo vull celebrar que som ara i ací, que vinguen tronades» també és tota una declaració de principis. «Valentes jugades» és un funky-reggae que, sens dubte, prendrà forma d’himne als seus directes. Cançó de braços enlaire i cants de victòria i guitarres per apostar per la continuïtat d’un projecte de vida com el d’Auxili.

Ska i rocksteady per llaurar una de les seues cançons amb més estima del disc. «La Brúixola» és un bonic homenatge a les germanes d’alguns dels membres del grup. Referents combatius, feministes i de vida que enlluernen aquesta cançó, també amb les seues veus. «Podria haver-me vençut, però tinc una germana que em senyala el nord».

I la festa no pot acabar si no ho fem amb un bon àpat. Una «Moussaka» ben divertida amb la col·laboració de Los Chikos del Maiz, on rostim els rics en una autèntica «Cena de los idiotas», film de Francis Veber que ha servit d’inspiració per a aquesta bacanal festivalera. «Moussaka d’idiotes, per a tots i per a totes!«.

I ara sí. Auxili trau la rella i prepara el terreny per a uns anys de guaret compositiu amb «Parèntesi«. Una de les cançons més boniques que ha fet mai el grup, tanca amb calma, dolçor i tendresa aquest quart disc dels d’Ontinyent. Esperem amb ganes una nova collita.

GUARET COMENTAT PER AUXILI

GUARET


És la introducció del disc, una representació musical del que significa tot el concepte de Guaret, un poema en forma de cant de batre(
cant tradicional a la terra i a la sembra), escrit per Marc Guardiola i cantat per Maria Bertomeu (una de les veus més joves del cant tradicional valencià). Tot sobre una base progressiva d’elements electrònics i reggae, que acaba rebentant en una melodia de metalls cent per cent auxiliana i una tornada melòdica molt descriptiva amb una lletra que barreja el concepte del GUARET del camp i el nostre GUARET musical. Un tema amb molta força per començar el disc.


DIGA-LI!


És la nostra carta de presentació en esta tornada als escenaris, una lletra escrita a mode bàndol popular, per anunciar-hi a tothom que venim de nou per fer ballar, cantar i despertar alguna consciència. Un base reggae amb pegada amb una tornada potent per contar-li a la gent que estem famolencs i aganats per reprendre la nostra manera d’entendre la vida, la música A la primera estrofa deixem clar el concepte (GUARET) del disc una vegada més: “Mala herba, mai mor, creix silent i trau la flor, per molt que la tallen rebrota dins del cor”. Al videoclip que l’acompanya també li vam voler fer una picada d’ullet al concepte guaret (mitjançant les neveres i eixe procés de descongelació)- Repòs, silenci, espera i represa.


EL VICI


Una de les primeres cançons que vam fer al baixar dels escenaris, amb un tempo molt pausat però amb un toc d’electrònica que et fa que la base t’arribe a l’interior del coret. Una lletra que amaga metàfores i paral·lelismes amb el mal hàbit que tenim molts membres de la banda amb el fum i l’herba, però que sembla que parle d’una relació “tòxica”, de dependència emocional. Una cançó d’amor, d’amor als nostres vicis. També ,com no, el nostre vici son els concerts i les cançons, i en aquest Guaret em trobat a faltar a molta gent i molts moments que a la cançó també intentem representar.


MÚSICA I MANTA


És una de les cançons més personals del disc, una barreja musical de Dancehall amb Mambo, una fusió molt ballable que amb un reforç electrònic es un autèntic canó. Una lletra trista però a la vegada motivadora en la que intentem explicar tot allò al que renunciem per fer música crítica i en valencià. Les coses que deixem a banda per tenir un grup compromès entre amics. Sabem que fent altres estils o altres lletres en altra llengua, tal vegada podríem arribar a més gent o a altres esferes artístiques. Però som feliços fent la nostra música i les nostres lletres i així volem seguir. En la cançó comptem amb la col·laboració de les Tribade, un dels grups de rap feminista i combatiu més sincers i reals que coneguem. Una connexió realment interesant que teníem ganes de fer i que ens ha quedat d’allò més original. Pensem que es una de les cançons més festives del disc.


VALENTES JUGADES


És un dels temes més orgànics del disc, hem obert una mica el nostre ventall estilístic, una fusió de funky-reggae molt agradable que surt d’un rift de guitarra i que l’acompanya una lletra ben bonica. Hem volgut fer-li una segona part a la nostra cançó “Si tu vols” de darrer disc Tresors. En “Si tu vols”, els membres de la banda ens preguntàvem entre nosaltres si volíem continuar en este projecte musical i de vida. Ara en aquesta segona part “Valentes jugades” ens confirmem que anem a jugar-se-la pel del costat que anem a saltar a la piscina sense saber si hi ha aigua però que anem amb tot per continuar gaudint d’Auxili i les nostres cançons. De vegades val la pena jugar-se-la i apostar-ho tot pels teus.


LA BRÚIXOLA


No volem deixar de banda les nostres arrels estilístiques, volíem recuperar eixe ska i rocksteady dels nostres inicis que també ens representa i que a cada disc deixem la nostra pinzellada. Una melodia de metalls molt alegre que ve acompanyada d’una lletra molt interessant. I es que més de 4 membres del grup tenim germanes majors, referents feministes i de vida a les que volíem dedicar un apartat en este disc, ja que sense elles no seriem com som. Al tema han col·laborat totes elles cantant una tornada i a la lletra apareixen els seus noms d’una manera poètica. Molta estima en poc més de tres minuts de cançó.


MOUSSAKA


Possiblement, el tema més festiu i desenfrenat del disc, una lletra completament irònica on fem referència a la peli i obra de teatre. “La cena de los idiotas” (Ja en la intro del tema sona un fragment de la pel·li), però en aquest sopar assistim els pobres i ens riem dels rics (al contrari de la pel·li). No sols que ens riguem d’ells sinó que preparem un sopar amb la seua carn. En concret una Mussaca, un menjar grec per recalcar l’etimologia grega de la paraula idiota (persona que no mira pel bé social i el benestar col·lectiu). Com bé diu la tornada “Mussaca d’idiotes pa tots i pa totes”. Per si no n’hi hagués prou, hem pogut comptar amb una col·laboració de luxe en el tema, LosChikos del Maíz. Una cançó festivalera i combativa per posar del revés els festivals.


PARÈNTESI


L’última cançó del disc, tornem a fer referència al concepte general, el Guaret és un bran parèntesi, un temps mort. Ens semblava genial poder acabar el disc tancant este parèntesi i acabant el guaret, tornar als escenaris i reprendre la nostra vida com a grup. Un reggae del coret cent per cent Auxili amb una lletra molt sincera i bonica, escrita a mitjan confinament, que parla del poble, del pare i de la mare, de casa. I de com els hem trobat a faltar en esta llarga pandèmia. Com no, també parla de tots i totes els nostres seguidors i seguidores i de les ganes que tenim de retrobar-se amb ells i elles. Una de les cançons més boniques que mai hem fet i que al videoclip que l’acompanya hem intentat reflectir eixa enyorança familiar i casolana. Tanquem el parèntesi i s’acaba el Guaret.

Arsènic ens porta el seu ‘Últim Anhel’ amb La Fúmiga

0

L’Últim Anhel és un dels tres temes de l’EP del mateix nom.

Arsènic completa l’ «Últim Anhel«, el seu darrer EP que inclou tres noves cançons: La Senda, Pols i Bora i aquest l’Últim Anhel. El grup de Xàbia compta amb la col·laboració de La Fúmiga en aquest nou senzill, que s’estrenarà aquesta vesprada a les huit de la nit.

L’Últim Anhel parla del món interior de les persones i la seua lluita interna amb nosaltres mateixa, els problemes mentals i les seues contradiccions.

Per al videoclip amb comptat amb l’empresa deniera Pacífic Films, amb la direcció de Cristian J. Costa.

LLETRA L’ÚLTIM ANHEL DE ARSÈNIC

Esmola el ganivet explota la reixa
Tot per dins s’enlaira menys la ràbia i la incertesa
Agafar respiració i onejar la cresta
Qui no coneix la mort a qualsevol sant li resa

Males sensacions que tornen cap a casa
Bones sensacions es veuen des de la distancia
Aprendre les lliçons i viure en ignorància
Mil i pico relacions i que siguen totes fal·làcia

Cauen tots els murs
Sols sobra temps per omplir de llàgrimes els fulls
I rebentar les cadenes

Des de dins l’infern
Esclata la fera dins de mi
Defensant la seua llar
I diuen que mai pararà
I mai pararà

Cau la nit i senc com s’esborren les petjades dins de mi
Retronant crits en el cel

Vaig a resistir, contra el monstre que m’intenta conquerir
Desitjant l’últim anhel

Llançar un crit al vent o pegar un tir al aire
Pensar en el present i veure el futur ben agre

Encendre’s mentalment i desitjar que s’apague
Sentinr per dins calent i que siga el cor qui mane

Tinc un exercit que mai més recolzará la guerra
Per molt més que alçe el vol sempre tinc els peus a terra

Tinc una flota de vaixells que els agrada la serra
Nadar contracorrent del mar d’estigmes que ens aterra

Cauen tots els murs
I sols sobra temps per omplir de llàgrimes els fulls
I rebentar les cadenes

Des de dins l’infern
Esclata la fera dins de mi
Defensant la seua llar
I diuen que mai pararà
I mai pararà

Cau la nit i senc com s’esborren les petjades dins de mi
Retronant crits en el cel

Vaig a resistir, contra el monstre que m’intenta conquerir
Desitjant l’últim anhel

Soc un mar de dubtes
Tinc massa preguntes
Respostes abruptes d’un infern totalment buit

Perquè seguir i no fugir
Si no crec jo qui creurà en mi
Què faig ací

Desperte fort
D’un bon malson
Que em recorda tot allò
Que tu em vas dir

I que tot passarà
Que tot s’arreglarà
Si no és hui ja ho deixem per a demà

No m’espera ningú
El camí serà dur
La ferida que tancarà amb la llum

Buscant una manera
Lluitant contra l’espera
I que tot passarà
Que tot s’arreglarà
Si no és hui serà demà

Cau la nit i senc com s’esborren les petjades dins de mi
Retronant crits en el cel

Vaig a resistir, contra el monstre que m’intenta conquerir
Desitjant l’últim anhel

Cau la nit i senc com s’esborren les petjades dins de mi
Retronant crits en el cel

Fart ja de fugir, d’aquell monstre que m’intenta conquerir
Desitjant l’últim anhel

Al-Azraq cavalca de nou en format novel·la gràfica

0

La Casa de Cultura d’Alcoi, plena de gom a gom durant la presentació d’Al-Azraq, el Malson de Jaume I.

Just Sellés i Daniel Olmo presentaren, el proppassat divendres 25 de març, la novel·la gràfica «Al-Azraq, el Malson de Jaume I» . Una presentació dinàmica on s’explicà qui és el visir Al-Azraq, el procés de creació de la novel·la i la recreació dels paisatges i se signaren els primers exemplars entre el nombrós públic assistent a la Casa de Cultura d’Alcoi.

També gaudirem de valent durant la projecció de l’audiovisual que acompanyarà totes les presentacions d’aquesta novel·la gràfica. Un vídeo colpidor sobre la batalla d’Alcoi en la qual trobà la mort el visir al-Azraq. Durant l’audiovisual podem veure imatges de la novel·la acompanyades de la potent veu de Joan Femenia (entre d’altres) amb música lliure de Sergo Wind.

Al-Azraq, el malson de Jaume I és una adaptació gràfica de la novel·la històrica «Al-Azraq el Blau. Crònica de la conquesta de la Muntanya«. En ella ens endinsarem en els darrers anys d’al-Àndalus oriental, els escenaris de la Muntanya on musulmans i cristians dirimiren les seues diferències. Una adaptació gràfica , amb més de 400 pàgines, de la mà de  l’il·lustrador alcoià Daniel Olmo i l’escriptor beniarresí Just Sellés.

Just Sellés ens convidà a la commemoració del 750 aniversari de la mort d’Al-Azraq dins d’uns anys, el 5 de maig de 2026.

Just Sellés emplaçà a les institucions alcoianes a commemorar la mort del visir Al-Azraq dins d’uns anys, el 5 de maig de 2026. «El Blau» caigué en combat en Alcoi un 5 de maig de 1276, durant l’anomenat «lo desbarat de La Canal«. Una batalla entre els cristians i les tropes andalusines del visir, que acabà amb una amarga derrota cristiana.

L’escriptor aprofità per a convidar als assistents a un homenatge que es realitzarà aquest dia al castell de Benissili per rememorar el 750 aniversari de la mort del visir Al-Azraq. Vindràs?

Andreu Valor enceta el projecte ‘Un nou món’

0

El cantant ha iniciat un verkami per finançar el seu nové treball.

Ja pots participar al projecte de micromecenatge per fer realitat el nou disc d’Andreu Valor, anomenat «Un nou món«. Aquest serà el seu nové treball i inclourà cançons com «Tretze roses», «Valenta», «Si no som poble» o la mateixa «Un nou món».

«Un nou món» comptarà amb la música i lletra d‘Andreu Valor i la producció i arranjaments de Blai A. Vañó i Hèctor Tirado, músics que acompanyaran al cantant socarrat juntament amb Josep Bas, Berta Iñíguez, Carles Carbonell i Vicent Colonques.

Amb les aportacions, es preveu produir i gravar el disc, fotografies i dissenys personals, masterització, escenografia i fabricar els mateixos discs, tant en format digital com en vinil. Pots col·laborar mitjançant recompenses que van des del mateix disc d’ «Un nou món» en format digital o físic, fins a packs amb samarretes i bosses de tela, i les més interessants amb entrades a concerts que es realitzaran a partir de juny de 2022.

Pots participar al Verkami d’ «Un nou món» d’Andreu Valor al següent enllaç.

Cactus tornen ‘A la valenciana’

«A la valenciana» és un preludi alegre i festiu del pròxim disc «Mode Avió».

Cactus ens delecta amb «A la valenciana«, avançament del seu pròxim disc, «Mode Avió«, que sortirà aquesta primavera. Una cançó que expressa el tarannà dels valencians i les seves ganes de viure, en un moment ideal de «ressorgiment festiu«. «A la valenciana» sonarà a totes les festes valencianes, sens dubte!

El seu nou disc, «Mode avió» serà un crit a la desconnexió en un món amb una constant cacofonia informativa que ens afecta mentalment. Un treball que continuarà amb el característic so urbà de la banda, però explorant noves sonoritats. «Mode avió» barrejarà instruments de vent i percussions amb ritmes electrònics i hip hop i ha comptat amb les col·laboracions de Pep Gimeno Botifarra i The Tyets.

El videoclip de «A la valenciana» ha estat dirigit i produït per ICÒNIC FILMS i protagonitzat per l’actor valencià Carles Sanchís. L’actor personifica el missatge que el grup vol transmetre en aquesta cançó. Senzillament, fer les coses “a la valenciana” és el millor que mai els ha pogut passar, com deia aquell: “imperfeccions són reals, i són nostres”.

Podeu escoltar «A la valenciana» a Spotify o Itunes.

LLETRA A LA VALENCIANA de Cactus

Viure en un cap de setmana,
fer el que ens dona la gana,
going bananas!
A-a la valenciana.
Doblar l’esquena per la faena
saps que no paga la pena.
El que ens done la gana,
a-a la valenciana.

Ni som perfectes ni volem ser-ho,
ni prototip ni ser exemple ni modelo.
Si som autèntics, un terratrèmol,
si som poquets, però som bons, seguirem sent-ho.

Diuen que el curro compensa,
tens a la penya contenta,
jo dic que aixina no renta
guarda la plata no estem en venda.

Busca una feina que tinga futur,
estudia ben dur,
després a l’atur,
o un curro de full en el Carre…

Viure en un cap de setmana,
fer el que ens dona la gana,
going bananas!
A-a la valenciana.
Doblar l’esquena per la faena
saps que no paga la pena.
El que ens done la gana,
a-a la valenciana.

Ni som perfectes ni volem ser-ho,
ni prototip ni ser exemple ni modelo.
Si som autèntics, un terratrèmol,
si som poquets, però som bons, seguirem sent-ho.

Mira-mira que és divendres i el cos ho sap,
gira el pany tu tens la clau,
i és que tu eres original,
però volen fer-te convencional.
I no! No! estem per atendre a raons, no!
Ni obeir a patrons, (no!)
‘mone de vacacions, i menos pressions.

Ni som perfectes ni volem ser-ho,
ni prototip ni ser exemple ni modelo.
Si som autèntics, un terratrèmol,
si som poquets, però som bons, seguirem sent-ho.

Viure en un cap de setmana…
Viure en un capde…
Viure en un ca-ca-ca-capde

Viure en un cap de setmana,
fer el que ens dona la gana,
going bananas!
A-a la valenciana.
Doblar l’esquena per la faena
saps que no paga la pena.
El que ens done la gana.
a-a la valenciana.

Escolta ‘Les meues veus’ de Vaire

El grup de La Marina i l’Alcoià ens delecta amb un nou pogo de rock alternatiu.

Vaire tornen amb un nou senzill i videoclip, que podràs cridar a la gira amb Smoking Souls que han començat fa uns dies.

«Les meues veus» és un canó de rock alternatiu que se’t clavarà dins del cap i no deixaràs d’escoltar-la. Una lletra que convida a pensar la mateixa existència i el nostre pas pel món. Mentre ens ho preguntem, res millor que escoltar les guitarres esmolades i els ritmes trepidants de Vaire!

Pots escoltar «Les meues veus» a Spotify. Aquest dissabte estaran a la Sala Moon de València amb Smoking Souls.

LLETRA LES MEUES VEUS DE VAIRE

No sé si soc feliç en aquest món de verí, no trobe respostes…
A què volem jugar? En què creiem pensar, quan la incertesa t’agafa la mà?
Vivim distorsionant la nostra realitat, enfrontar aquest relat, dis-me la veritat…

Insensible a aquesta societat que dictamina què és felicitat.
Són les hores, els dies i setmanes les que veig que no tenen trellat.

Com venim? Com marxem, si no hem estat?
Obres amb veus inexplicables, paranoia amb cara i identitat
Somnolències de nits inabordables, escapem de l’infern artificial

Tu m’ajudes amb força immesurable, jo entropesse i torne a entropessar
A què volem jugar? En què creiem pensar quan la incertesa t’agafa la mà?
La llum cega i no veig la distancia
Vivim distorsionant la nostra realitat, enfrontar aquest relat, dis-me la veritat…

Com venim? Com marxem si no hem estat?
Obres amb veus inexplicables, paranoia amb cara i identitat
Somnolències de nits inabordables, escapem de l’infern artificial

Com venim? Com marxem si no hem estat?
Obres amb veus inexplicables, paranoia amb cara i identitat
Somnolències de nits inabordables, escapem de l’infern artificial

Com venim? Com marxem si no hem estat?
Obres amb veus inexplicables…

Neus Ferri ens obri les portes de la seua ‘Llar’

La cantant alcoiana sorprèn amb un disc de pop-rock en valencià farcit de senzills.

Neus Ferri ens obre les portes de bat a bat amb «Llar«, huit cançons ben potents que sonen com huit ‘singles’ sonant a totes les emissores.

L’artista, que es donà a conèixer al popular programa «La Voz«, ens conta històries ben íntimes i personals, escrites i composades durant els últims 2 anys. «En ‘Llar’ Ferri li canta a la família, a l’amor, a l’esperança, al dol i a la vida. Cançons com «Tremole» la potent i roent «La Flama» o els senzills «Llar» i «Dol» ens presenten textures pop i rock barrejades amb el torrent de veu de l’alcoiana, un combinat de dolçor amb notes amargues, com un bon café licor.

«Llar» és sens dubte una tornada a casa. Un disc 100% valencià amb producció i arranjaments de Blai Vanyó i Héctor Tirado i un lluminós enregistrament a càrrec de l’alcoià Adrià Sempere.

Neus Ferri presentarà «Llar» el pròxim 30 d’abril al Teatre Calderón d’Alcoi. Podeu comprar les entrades al següent enllaç.

Jazzmatics estrenen ‘Mambo dels infidels’

El grup de La Marina ha estrenat diversos senzills aquesta setmana.

Jazzmatics ens delecten amb el «Mambo dels infidels«, enregistrat per Mark Dasousa als Atòmic Studios d’Ondara. Nou senzill i videoclip que han estrenat juntament amb «Quan deixe d’estimar-te, una versió de Joe McCoy que hem pogut escoltar pel Dia Internacional de la Dona Treballadora.

El videoclip ha estat produït per El Hombre Viento, artista que ha treballat també amb grups com ZOO, Cactus, La Fúmiga o Celtas Cortos.

Lletra «Mambo dels infidels»

Mambo és per tu aquest mambo
Per riure de la culpa i la mel i arrepentir-nos després

T’estimo digues t’estime
I seré per tu aquesta nit, un clavell obscé

Mai t’he dit la veritat, per tant mai t’he mentit
Besem la lluna i oblida ser tu

Mambo balle per tu aquest Mambo,
Balla amb mi aquesta nit el Mambo dels infidels

Orbitant els teus llunars, sota un silenci blanc,
Amb lentes mans despertant un final

Mambo, és per tu aquest Mambo,
Com un arrap del cel, el Mambo dels infidels,
El Mambo dels infidels, el Mambo dels infidels,
El Mambo dels… infidels

Diània reivindica el Dia de la Dona Treballadora

Localitats d’arreu del territori reivindiquen un any més els drets de les dones.

A Diània Televisió commemorem i reivindiquem el 8 de març de 1857 i la lluita de les dones treballadores. No ens val la llibertat si no és també de classe, de país i des de la valentia rural. Les dones a Diània són 4 voltes rebels.

Fem un recull d’algunes de les activitats que es duen a terme en algunes localitats de Diània durant el 8 de març i els dies que envolten al Dia de la Dona Treballadora.

Brams celebren tres dècades envoltats d’amics a Bellreguard

0

Els berguedans convidaren a la festa d’aniversari a Feliu Ventura, Joan Palomares (Prozak Soup), Josep Panxo (La Raíz), Miquel Gil, Mireia Vives i Borja Penalba.

Brams celebra trenta anys des de la publicació del seu primer disc, «Amb el Rock a la Faixa«. Un àlbum mític que agafà el relleu a la Nova Cançó per transformar-la en rock català festiu i combatiu. I ho celebra amb una gira que passarà per pobles d’arreu del territori que sempre han reivindicat: els Països Catalans. Concerts a la Catalunya Nord, l’Alguer, les illes Balears, el País Valencià…

La banda repassà tota la seua trajectòria a Bellreguard amb cançons de totes les èpoques: des de les més modernes com «Tants Cops com ens Mateu» o «Cançó Pirata Somalí«, fins a cançons que han esdevingut clàssics de la música en català com «El President» o «Vull per Demà«.

Els de Berga comptaren amb una escorta musical de luxe. Joan Palomares, cantant i compositor del grup Prozak Soup i veí de Bellreguard bramà juntament amb Titot el «Rojo Separatista«; Josep Panxo, cantant de La Raíz, ens emocionà amb «Un Secret que t’havia de dir«, cançó de rabiosa actualitat arran de la guerra entre Rússia i Ucraïna; Miquel Gil ens delectà amb una efusiva «De les neus al palmeral«, reivindicant els Països Catalans; Feliu Ventura ens sorprengué amb «Sóc d’un país«, una de les cançons més emblemàtiques dels berguedans, mentre que Mireia Vives i Borja Penalba cantaren a l’esperança amb «Quan Surt el Sol«.

No faltaren el seu recull de cançons amb l’alcohol com a protagonista, un brindis perfecte d’aniversari: «Dilluns que ve», «Aiguòlics Anònims» o «Inici de Càstig al fetge» ompliren de festa la Casa de Cultura. Brams s’acomiadà de Bellreguard amb l’emotiva «L’últim Tirabol» i «La Plaça«, cançó que feu alçar-se tot el públic dels seients i ballar a ritme de pasdoble fins al final de l’actuació.

Brams continua la gira «Baula rere Baula«, que forma part del Festival BarnaSants, en ciutats com Amposta, Girona o l’Alguer durant aquest 2022. Doneu una ullada a les pròximes dates al seu lloc web.

Participa al Verkami de ‘Muntanyes del Sud’

‘Muntanyes del Sud’ és el quart llibre de Josep Lluís Bernabeu

El castellut Josep Lluís Bernabeu, membre de Natura i Gent i el Centre Cultural Castellut, ha encetat un projecte de micromecenatge per tal de finançar el seu quart llibre.

«Muntanyes del Sud» és un recorregut fotogràfic pels senders més agradívols de les comarques centrals i del sud del País Valencià, amb diverses propostes culturals i muntanyeres. Més de 350 fotografies i més de 150 pàgines per les comarques que van de La Costera fins al Vinalopó.

Podeu participar al Verkami de «Muntanyes del Sud» al següent enllaç. Podeu fer-se amb Muntanyes del Sud, també acompanyat d’un DVD, i fins i tot el seu anterior llibre «Els boscos valencians».