Durant tota la setmana hi haurà Nanos i Gegant i Dansades, i divendres començaran els Moros i Cristians amb la Nit del Soparet.
Xixona es vesteix de festa des d’aquest dilluns amb els tradicionals Nanos i Gegants cada matí des de l’Ajuntament de Xixona i dansada a la nit per l’Avinguda de la Constitució i la Plaça, així com concerts, monòlegs i musicals per a tots els gustos.
Però serà el pròxim divendres quan es donarà el tret de sortida als Moros i Cristians amb La Nit del Soparet, preludi de la trilogia festera en honor a Sant Bartomeu i Sant Sebastià.
Durant tot el cap de setmana i fins al dilluns, les tropes mores i cristianes lluitaran aferrissadament per conquerir la vila de Xixona amb desfilades, alardos i ambaixades.
PROGRAMA D’ACTES
DILLUNS 13 D’AGOST
11:00 NANOS I GEGANTS des de l’Ajuntament de Xixona
20:00 DANSA per l’Av. de la Constitució – La Plaça
22:00 CONCERT DE COTIJAZZ. Parc del Barranc de la Font.
DIMARTS 14 D’AGOST
11:00 NANOS I GEGANTS des de l’Ajuntament de Xixona
19:00 DANSA INFANTIL per l’Av. Constitució – La Plaça
21:30 MUSICAL INFANTIL¡El Rey! La leyenda del León, a càrrec de la Asociación Amity & Arts y Union. Parc del Barranc de la Font.
DIMECRES 15 D’AGOST
11:00 JOCS D’AIGUA a l’Av. Constitució – La Plaça a càrrec de Espectacles David
19:00 MISSA
20:00 DIA DE LA DANSÀ (ADULTS) per l’Av. Constitució – La Plaça. Una hora abans tindrà lloc la cercavila per arreplegar a “les balladores”.
22:30 CONCERT DE FESTES a càrrec de l’AGRUPACIÓ ARTÍSTICOMUSICAL EL TRABAJO DE XIXONA. Parc del Barranc de la Font.
DIJOUS 16 D’AGOST
10:00 NANOS I GEGANTS des de l’Ajuntament de Xixona
11:30 CONCURS DE DIBUIX INFANTIL a l’Av. de la Constitució – La Plaça
19:00 AMBAIXADA INFANTIL al castell de festes
22:00 MONÒLEG de l’humorista Raúl Antón al Parc del Barranc de la Font.
A continuació, concert de QPUC.
DIVENDRES 17 D’AGOST – Nit del Soparet
18:00 CAMPIONAT DE COTOS (final) a la vorera de l’Av. de la Constitució – La Plaça davant de Gelats Antiu Xixona
18:00 TROBADA DE BANDES al local dels músics (carrer Mallorca 2) i, a continuació, desfilada de bandes fins al parc del Cuarnero.
A continuació, ASSAIG DE L’HIMNE DE FESTES al Parc del Cuarnero.
20:00 DESFILADA DELS XIQUETS i Concurs de Caps d’Esquadra Infantil. Av. De la Constitució – La Plaça
23:00 NIT DEL SOPARET. Av. De la Constitució – La Plaça
DISSABTE 18 D’AGOST – Primer Dia de Festes
08:00 PRESENTACIÓ DE BANDES. Des del carrer Pescateria fins a l’Ajuntament per l’Av. de la Constitució – La Plaça.
En acabar, totes les bandes faran la interpretació de l’HIMNE DE FESTES, el pasdoble FIESTA EN JIJONA, davant de la porta de l’Ajuntament.
11:30 LA BANYÀ. Des de la porta de l’Ajuntament.
18:00 ENTRÀ. Des del Pont d’Alacant fins al castell de festes pel carrer del Vall i l’Av. de la Constitució – La Plaça. L’ordre serà el següent: 1r Cavallers del Cid, 2n Pirates-Marinos, 3r Llauraors, 4t Contrabandistes, 5è La Canyeta (Capitania Cristiana), 6è Kaimans, 7è Moros Verds, 8è Marrocs, 9è Moros Vermells, 10è Moros Grocs (Capitania Mora)
00.30. DESFILADA NOCTURNA, des del castell de festes fins a l’Ajuntament
DIUMENGE 19 D’AGOST – Segon Dia de Festes
07:30 DIANA DEL SEGON DIA. Des de la porta de l’Ajuntament.
09:30 AMBAIXADA CONTRABANDISTA. Av. de la Constitució – La Plaça
A continuació AMBAIXADA DELS PIRATES. Av. de la Constitució – La Plaça
11:00 MISSA A SANT BARTOMEU
En acabar, EIXIDA DE MISSA. C / Josep Hernàndez Mira
13:00 KABILEO. A les kàbiles de les filaes.
17:30 ALARDO. Av. de la Constitució – La Plaça
20:00 AMBAIXADA DEL MORO. Av. de la Constitució – La Plaça
En acabar, DESFILADA NOCTURNA. Av. de la Constitució – La Plaça
22:30 RETRETA. Av. de la Constitució – La Plaça
01:30 ACTUACIÓ DE FREEDOM. Parc Barranc de la Font.
DILLUNS 20 D’AGOST – Tercer Dia De Festes
07:30 DIANA DEL TERCER DIA. Des de la porta de l’Ajuntament
09:30 JUÍ SUMARÍSSIM DEL MORO TRAÏDOR. Av. de la Constitució – La Plaça
A continuació, SOTERRAMENT DEL MORO TRAÏDOR. Av. de la Constitució – La Plaça
11:00 MISSA A SANT SEBASTIÀ
En acabar, EIXIDA DE MISSA. C/ Josep Hernàndez Mira
13:00 KABILEO. A les kàbiles de les filaes.
17.30 ALARDO. Av. de la Constitució – La Plaça
20:00 AMBAIXADA DEL CRISTIÀ.
En acabar, ALÇAMENT DE CAPITANS I BANDERERS DE 2019 i després DESFILADA DE CAPITANIES
22:30 PROCESSÓ. Des de l’església, passant per carrer Mare de Déu de l’Orito i Av. de la Constitució – La Plaça
En acabar FI DE FESTA a càrrec de GIRABOIX BATUKADA a l’Av. Constitució – La Plaça
DIMARTS 21 D’AGOST
12:00 MISSA en acció de gràcies a l’església parroquial
19:30 DANSA. Av. De la Constitució – La Plaça
DIVENDRES 24 D’AGOST
19:30h MISSA en honor a sant Bartomeu
DISSABTE 25 D’AGOST
21:00 CONCERT. TRIBUT A QUEEN. Parc del Barranc de la Font