Torna la Volta a la Mariola aquesta tardor de 2022 amb rutes de tota classe i per a totes les edats.
La iniciativa de senderisme i patrimoni “Volta a la Mariola” de serrademariola.org, torna de nou per la tardor amb una programació ben interessant i amb rutes per a tots els gustos: passejades familiars, rutes micològiques, excursions culturals…
La “Volta a la Mariola” d’aquesta tardor de 2022 començarà en Alfafara amb una ruta familiar per fonts, coves , basses i llavadors, i continuarà pels pobles de Bocairent, Muro, Agullent, Banyeres de Mariola i Agres.
A continuació, pots consultar totes les dates i horaris de la Volta a la Mariola Tardor 2022 i realitzar la inscripció:
ALFAFARA – Diumenge 16 d’octubre
Ruta Familiar (Font de l’Assut, Font del Tarragó, Cova i Bassa de la Font, Font de Dos Xorros i Llavador)
Aquesta ruta de dificultat baixa recorre alguns dels indrets més especials d’Alfafara. És ideal per a passar un matí en família, gaudint de la vegetació frondosa i l’aigua en forma de fonts, basses i salts, com ara la famosa Penya el Xorro.
Punt d’eixida: Centre d’Interpretació Turística de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat
Hora: 09.30h
Duració: 2 hores
Inscripcions: alfafara@serramariola.org o 96 551 00 82
—————
BOCAIRENT – Dissabte 22 d’octubre
Ruta cultural guiada pel Barri Medieval i visita al Centre d’Interpretació de les Covetes dels Moros, la Cava de Sant Blai i la Plaça de Bous
Eixida: Plaça de l’Ajuntament
Hora: 11.00 hores
Dificultat: baixa
Inscripcions: bocairent@serramariola.org o 96 290 50 62
—————
MURO -Diumenge 30 d’octubre
Ruta micològica. Aprendrem a reconèixer els diferents tipus de bolets que hi ha a la Serra Mariola, quins són comestibles i quins no.
Eixida: Des de l’ermita de Sant Antoni
Hora: 09.00 hores
Dificultat: baixa
Duració: 2 hores aprox.
Inscripcions: muro@serramariola.org o whatsapp 689 148 387
—————
AGULLENT – Diumenge 13 de novembre
Ruta ‘Seguint la remor de l’aigua’. Font Jordana-Molí Fariner-Fornet de la Neu
L’aigua fa camí, i el seu pas marca el sender de la vida. A la Font Jordana esclata des d’antic la transparència aquosa de la vida. Seguint el traçat de la séquia trobem els llavadors, l’Església i finalitzem al Molí, des d’on s’enlaire’m cap a la serra a la recerca de l’Ermita de Sant Vicent Ferrer i el Fornet de la Neu. Llocs emblemàtics on trobar la calma i la tranquil·litat.
Punt d’eixida: Font Jordana
Hora: 10:00h
Duració: 2 hores 30 minuts
Dificultat: baixa-mitja
Inscripcions: agullent@serramariola.org o 96 290 74 72
—————
BANYERES DE MARIOLA -Diumenge 20 de novembre
Banyeres i la llegenda de Sant Jordi
Eixida: Oficina de Turisme, parc de Vil·la Rosario
Hora: 10.00h
Inscripcions: banyeres@serramariola.org o 96 556 74 53
—————
AGRES – 4 de desembre de 2022
Ruta guiada en BUS a la Cava Gran
Visita guiada amb bus per conéixer el negoci de la neu que es realitzava a la Cava Gran.
Eixida: Des de la parada de bus (carrer Sant Antoni)
Hora: 11.00 hores
Duració: 2 hores
Inscripcions: agres@serramariola.org o 96 551 00 01.
Pots consultar el programa complet en PDF al següent enllaç.
Buenos días, podemos hacer la ruta entera los seis días, quedándonos a dormir en las poblaciones ?? Hay para poder quedarse tipo camino Santiago ?.
Gracias
Bon dia!
Tenéis el Camping de Mariola en Banyeres de Mariola, donde podríais estableceros para hacer algunas de estas rutas: https://www.campingmariola.com/
Esta programación es del otoño de 2022, pero gran parte de ellas se pueden hacer durante todo el año por cuenta propia.
Diría que en la mayoría de pueblos también hay alguna casa rural.
Un saludo.