L’històric grup de Pego encapçala el cartell de la vuitena edició a Gandia, en una cita que també acollirà l’emotiu comiat de La Fúmiga.
Hi ha notícies que sacsegen l’escena musical i d’altres que, directament, fan història. El Pirata Beach Fest 2026, consolidat ja com el gran port d’arribada de la música festiva i reivindicativa a la costa valenciana, ha llançat el seu particular abordatge per al 2026 amb un anunci de pes: La Gossa Sorda torna.
El grup de la Marina Alta, referent absolut del mestissatge i la música en valencià de les darreres dècades, serà el gran cap de cartell de la vuitena edició del festival, que se celebrarà els dies 8, 9, 10 i 11 de juliol de 2026 al polígon Benieto de Gandia. L’anunci, confirmat el 7 de desembre, especifica a més que serà l’únic festival al País Valencià on es podrà veure la banda (a més, estan els concerts a Picassent amb Sold Out), convertint Gandia en punt de pelegrinatge obligat per a diverses generacions de seguidors.
Un relleu generacional sobre l’escenari: l’adéu de La Fúmiga
Si el retorn de La Gossa Sorda suposa recuperar els himnes que van obrir camí, el festival viurà també la cara oposada de la moneda: el tancament d’una etapa. La Fúmiga, la formació d’Alzira que ha agafat el testimoni de la festa massiva en els darrers anys, ha triat el Pirata Beach Fest per al seu comiat.
Sota el lema “Tornem per a dir adéu”, els alzirenys oferiran un concert exclusiu i únic, prometent una nit històrica farcida d’artistes convidats i sorpreses per repassar una trajectòria que deixa dos Discos d’Or i una empremta inesborrable en la memòria col·lectiva. Serà, doncs, un cap de setmana de catarsi: la benvinguda als vells ídols i l’homenatge als herois del present que marxen.
Un cartell de primera línia internacional i estatal
Més enllà d’aquests dos gegants de l’escena valenciana, el Pirata Beach Fest desplega una programació que manté la seva essència eclèctica, combinant rock, rap, fusió i punk. En l’àmbit internacional, destaca la potència dels mexicans Molotov i l’ska combatiu dels italians Talco.
Però si alguna cosa defineix el festival és la seva capacitat d’aglutinar llegendes: la presència d’Evaristo encapçala una llista de rock i punk estatal on no falten clàssics incombustibles com Mägo de Oz, Non Servium, Boikot, Segismundo Toxicómano, La Fuga o Reincidentes. A més, l’actualitat musical més fresca estarà representada per fenòmens de masses com The Tyets, Figa Flawas, Lia Kali o Hoke, que portaran els nous sons urbans a l’escenari de Gandia.
L’epicentre de la música en viu
Amb més de trenta propostes confirmades, el festival reafirma la seva aposta per la diversitat. Noms com Auxili, El Diluvi, La Élite, Green Valley, Los de Marras o Itaca Band, entre molts altres, completen un cartell dissenyat per no donar treva a l’espectador.
Les entrades ja estan disponibles al web oficial, www.piratafestival.com, per a una edició que se celebrarà del 8 a l’11 de juliol i que, davant la magnitud dels anuncis, promet tornar a penjar el cartell de complet i fer història a la costa de la Safor.
