8.4 C
Alcoi
Dimecres, 12 febrer 2025

Marxuquera acull la primera Fira de Muntanya de La Safor


El esdeveniment acaba el 22 gener 2023


Marxuquera acull la primera Fira de Muntanya de La Safor

Associacions muntanyeres s’apleguen a Marxuquera per gaudir d’un cap de setmana d’activitats.

La I Fira de Muntanya de La Safor s’estrena cap de setmana a Marxuquera. Sota el lema “Pobles vius. Senders Infinits”, la iniciativa vol aplegar els col·lectius i associacions muntanyeres de la comarca de forma anual.

Uns dies de germanor on hi haurà excursions, música en directe, exposicions, tallers de plantes mengívoles o d’ocells de muntanya, debats ben interessants i presentacions de llibres com “A un tir de pedra” o “Al-Azraq, El Malson de Jaume I”. La I Fira de Muntanya de La Safor clourà amb un concert del grup No sóc de Seatle i un putxero popular.

La I Fira de Muntanya de La Safor és una oportunitat perfecta per parlar dels seus usos i problemàtiques, de la possibilitat d’arribar a acords, de les iniciatives que s’hi estan desenvolupant o s’hi podrien desenvolupar. És el moment d’emprendre debats, presentar projectes i comunicar valors positius a totes les persones que s’estimen la muntanya. Recuperar el cor muntanyenc de les gandianes i saforenques, i mirar de nou cap a la muntanya per recordar el nostre origen i el seu vincle amb les nostres avantpassades, amb els boscos, barrancs, conreus de secà, coves i cims de casa nostra.

PROGRAMACIÓ I FIRA DE MUTANYA DE LA SAFOR

Dijous, 19 de gener

17:00 MONEM, I Mostra de Cine de Muntanya del País Valencià al Teatre Serrano de Gandia. Projecció de 5 documentals de muntanya

Dissabte, 21 de gener

9:30 h Excursió a la Cova del Blanquisal (C. Excursionista Gandia) *cal portar llanterna

10:00 h Obertura de les exposicions: · Els ocells de la Safor (Jesús Villaplana), · La cova de l’autopista (C. E. Gandia) · L’anella verda de Gandia · Pintures Ulls de Mussol

10:30 h Obertura de: · Llibreria de Muntanya (Gavina Llibres) · Fira d’Entitats (tallers familiars) · Espai de Criança (Niu de Llavors) · Dibuix de la Fira (Marroiak)

11:00 h Taller de seguretat i rescat en la muntanya (Grup especial de Rescat en Altura, GERA-Bombers)

11:30 h Presentació del llibre “A un tir de pedra. Les més belles sendes de la Safor” (Col·lectiu A un tir de pedra).

12:00 h Presentació del conte infantil “El bosc és casa nostra” (Sara Fernández, Sonia Roig i Hugo Mas)

12:30 h Presentació de la revista de criança i natura “Pantera” + taller infantil

13:00 h Taller de plantes mengívoles de muntanya (Ausiàs Jordà. Ruralment)

14:00 h Obertura Espai de menjar. Menú de muntanya als bars de l’Ermita de Marxuquera. Taules i cadires per tothom. Barra solidària (Ca Saforaui)

16:30 h Obertura de: · Llibreria de Muntanya (Gavina Llibres) · Fira d’Entitats (tallers familiars) · Espai de Criança (Niu de Llavors) · Dibuix de la Fira (Marroiak)

17:00 h Presentació del llibre-còmic “Al-Azraq. El Malson de Jaume I” (Just I. Sellés)

18:15 h Debat. “Esport i Muntanya. Poden conviure bé? ”. Amb Anna Blanco (FMECV), Ricard Verdú (Grup Scout Parpalló), Alícia Izquierdo (Regidora de Gestió Responsable del Territori de l’Ajuntament de Gandia), Susana Almiñana (escaladora), Andrés Martí (barranquista, espeleòleg i corredor de muntanya ). Modera Vicent Cervera

19:10 h Aprofitaments de muntanya. El ramat del Paratge Municipal Parpalló-Borrell. Daniel Muñoz (Director General de Medi Natural de l’Ajuntament de Gandia).

20:00 h Concert de Sapena i Junior Mackenzie.

23:00 h Final de la jornada

Diumenge, 22 de gener

9:30 h Excursió a la Font de Lloret (Club d’Esports de Muntanya Corresendes i Club Alpí de Gandia).

10:00 h Obertura de les exposicions: · Els ocells de la Safor (Jesús Villaplana), · La cova de l’autopista (C. E. Gandia) · L’anella verda de Gandia · Pintures Ulls de Mussol.

10:30 h Obertura de: · Llibreria de Muntanya (Gavina Llibres) · Fira d’Entitats (tallers familiars) · Dibuix de la Fira (Marroiak).

11:00 h Presentació de la revista “Marxuquera al peu del Mondúver” (Assoc. Veïns de Marxuquera).

11:30 h Presentació del llibre “On viuen els Déus” (Enric Alcayde Carbonell).

12:00 h Presentació de la revista “La Falzia, la veu dels pobles silenciosos” (Col·lectiu Vall de Vernissa).

12:30 h Taller d’ocells de muntanya (Pau Lucio).

13:00 h Concert al terrat de “No som de Seattle”.

14:00 h Dinar “Putxero popular” Salva Sanchis (La Tulipa) + Ca Saforaui.

16:30 h Cloenda. Final de la Fira

Autor

FER UN COMENTARI

Fes el comentari!
Introdueix el teu nom

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.