33.6 C
Alcoi
Dijous, 10 juliol 2025

Just Sellés presentarà ‘Diània Terra de Castells’ durant la XI Gira d’Estiu


Aquest esdeveniment s'està executant des de 6 juliol 2025 fins a 26 agost 2025. La propera ocurrència serà 13 de juliol de 2025

  • Diània
  • Properes dates:

Just Selles Gira Estiu 2025

L’autor visitarà 39 pobles del territori diànic entre juliol i agost de 2025.

Just Sellés recorrerà el territori diànic presentant el seu darrer llibre “Diània, Terra de Castells” amb unes vetllades “a la fresca”, en pobles menuts i “on es conserva l’essència de Diània“, en paraules del mateix autor.

També es projectarà l’audiovisual “Terra forta. Paisatges fortificats” del mateix autor, i en alguns pobles es faran “picaetes” i sopars estiuencs per arrodonir la presentació d’aquest espectacular llibre. Pots comprar Diània Terra de Castells en la web de l’autor o en alguna de les presentacions.

¿De què tracta Diània Terra de Castells?

El nou llibre Diània, terra de castells ens endinsa en un territori feréstec i fascinant al sud del Xúquer, on les muntanyes i penyes amaguen un llegat de pedra que ha resistit el pas dels segles. A través dels castells andalusins que s’alcen sobre cims impossibles, l’obra ens convida a redescobrir una història marcada per la guerra, la defensa del territori i la vida als límits.

Aquestes fortificacions –algunes gairebé desaparegudes, altres encara imponents– van ser bastides per emirs, califes, senyors de taifes o, simplement, per la gent del poble que volia protegir-se. El llibre revela com aquests castells, molts d’ells construïts durant l’època almohade, continuen sent guardians silenciosos de la memòria col·lectiva.

Diània, terra de castells és una mirada apassionada al nostre patrimoni històric i paisatgístic. Una invitació a preservar-lo, entendre’l i estimar-lo com a part essencial del que som.

Autor

FER UN COMENTARI

Fes el comentari!
Introdueix el teu nom

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.