Diumenge 8 de març, el barri del Raval celebra el preludi de la mitjan Quaresma, una jornada on la tradició dels “perots” i la sàtira social es donen la mà amb els balls populars.
Cocentaina es prepara per a una de les seues cites més autèntiques: la Dansà dels Nanos. Aquest diumenge 8 de març, el carrer Gitanos es convertirà en un taller a l’aire lliure per a mantenir viva una tradició que, segons recull l’arxiu de Diània.tv, és l’expressió de la llibertat i la crítica del poble des de temps immemorials.
La jornada començarà a les 09:30 h amb un esmorzar popular, seguit dels tallers on grans i menuts aprendran a donar forma als tradicionals Nanos o “perots”. Aquestes figures, fetes amb roba vella i farcides de palla, s’exposaran dimecres 11 de març amb els seus habituals cartells de protesta social.
El moment més esperat serà la interpretació de la melodia de “La Crida i la Treta”, el preludi de la gran Dansà popular que recorrerà el Raval al ritme de la Colla el Mal Passet. Com és costum, la festa acabarà amb un dinar de faixeta i sarau popular, reafirmant que a Cocentaina la cultura es balla i es reivindica en col·lectiu..
PROGRAMA D’ACTES – DIUMENGE 8 DE MARÇ
-
09:30 h: Esmorzar al carrer Gitanos.
-
10:00 h: Taller de Nanos.
-
12:30 h: Taller de Danses.
-
Després del taller: “La Crida i la Treta” i Dansà dels Nanos des del carrer la Verònica.
-
Per a finalitzar: Dinar de faixeta.
